Kore Şamanizminde Gasin İnancı
Kore şamanizminde Gasin ( Korece : 가신 ; Hanja :家 神; Evin Tanrısı), jangdok veya mutfak gibi evin çeşitli nesnelerini ve odalarını koruduğuna inanılan tanrıların bir koludur. Gasin inancı bu tanrılara tapınmaya dayanan inançtır. Gasin’e tapınma, geleneksel Kore halk dininin merkezi ve ayrılmaz bir parçasını oluşturur.
Joryeong İnancı
Joryeong’un inancı kişinin atalarının tanrılaştırılmasıdır. İnancın ilk sözü, Gyeongju Kim klanının ilk üyesi olan Kim Alji’nin ‘altın sandığından’ bahseden bir Orta Çağ Kore tarihi kitabı olan Samguk Sagi’de bulunmaktadır . Bu, modern atalara tapınmayla benzerlik göstermektedir. Güneybatı Kore’deki modern Honam bölgesinde, Koreliler evlerinde içi pirinçle dolu büyük bir kap bulundururlar. Buna Jeseok Ogari denir ve içinde pirinç bulunur. Jeseok Ogari’ye daha küçük çanak çömlekler olan Mom Ogari eşlik ediyor . Atanın veya pirincin adı Anne Ogari’ye konur. Yeongnam’da bölgede Jeseok Ogari ve Mom Ogari’ye Sejon Danji ve Josang Dangsegi denir. Festivallerde ve doğum günlerinde aile, Jeseok Ogari ve Mom Ogaris için bir dua tutar. İsa’da aile iyi hasatlar ve refah için dua eder. Tuhaf bir şekilde, Joryeong inancı ‘Josang Halmae’ veya ‘Ata Büyükanne’ olarak adlandırılan anaerkil bir varlığa dayanıyor gibi görünüyor.
Samsin İnancı
Samsin doğum tanrıçasıdır. Varlığının, evin iç kanadında saklanan bir çömlek olan Samsin Danji’ye bağlı olduğuna inanılıyordu. Tencere pirinçle dolduruldu, ardından kağıtla kaplandı ve saat yönünün tersine bağlanan bir düğümle kapatıldı. Ancak bazı aileler Geongung Samsin’i veya Samsin’i onurlandırma eylemini yalnızca zihinlerinde gerçekleştirirler.
Seongju İnancı
Seongju kelimenin tam anlamıyla ‘Kalenin Sahibi’dir. Gerçek evin tanrısı olarak en yaygın ve en ünlü Gasinlerden biridir. Jeollanamdo’da Seongjudok veya Seongju’nun yaşadığı düşünülen çömlek her baharda arpa ve her sonbaharda pirinçle doldurulurdu . Ancak Jeollabukdo’da insanlar Tteunseongju uyguluyordu, yani Seongju’ya yalnızca düşüncelerle tapıyorlardı. Diğer bölgelerde Seongju’nun çoğunlukla merkezi sütuna iliştirilen bir kağıt parçasından oluştuğuna inanılıyordu. Seongju’ya diğer Gasinlerle birlikte tapınılırdı ancak Seongju genellikle Gasin’lerin en büyüğü olarak kabul edilir. Ailenin en büyük erkek üyesini koruduğuna inanılır.
Jowang İnancı
Jowangshin, Kore şamanizminde ateş ve ocak tanrıçasıdır . Ocağın tanrıçası olan kendisine adanan ritüeller genellikle ev hanımları tarafından yaşatılmıştır. Artık ibadet konusu değil ama hâlâ en ünlü Kore tanrılarından biri olmaya devam ediyor.
Teoju İnancı
Teojushin, Kore’nin Gashin kültünde evin inşa edildiği zeminin koruyucusudur . Aynı zamanda Jishin veya ‘toprak tanrıçası’ olarak da bilinir.
Eopjanggun İnancı
Eopsin, Kore mitolojisinde ve şamanizmde depolama ve zenginlik tanrıçasıdır . Evi koruyan Gasinlerden veya tanrılardan biridir. İnanılan diğer Gasin’lerden farklı olarak Eopsin, hayvan formunda görünmesi açısından özeldir. Bunun nedeni Korelilerin fare ve sıçan yiyen yılanları ve gelincikleri kutsal saymalarıydı.
Münsin İnancı
Munshin ( Kapı tanrısı), güneydeki Jeju Adası’nda Munjeon olarak bilinen, Kore şamanizminde kapı tanrısıdır . Munshin’e tapınma, Munshin’in (Munjeon olarak bilinir) en çok tapınılan tanrılardan biri olduğu Jeju Adası’nda en güçlüsüdür.
Cheuksin İnancı
Cheuksin Kore mitolojisinin tuvalet tanrıçasıdır. Ocak tanrısı Jowangshin gibi daha iyi bilinen ev tanrılarının aksine, onun ibadeti Gasin kültünün küçük bir bölümünü oluşturuyor.